Pendel/Pendulum

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev här! Tiden går fort, men det är dags att skriva igen känner jag!

Jag har nyligen börjat använda min pendel som jag köpte för, ja, hur länge sedan kan det ha varit?

Precis när jag köpt den ville jag hem och prova den, men jag kände inte riktigt att den passade mig vid det tillfället. Jag har nyligen insett varför jag känner en starkare dragning till pendeln nu än innan.

När jag provade pendeln för första gången hade jag inte renat den från de energier den antagligen tagit upp när det var i affären. Folk kan ha rört vid den etc. och därmed var pendeln full av andras energier. Jag höll på att rena mina kristaller och när jag ändå höll på renade jag även pendeln. Sedan dess har jag känt en mycket starkare dragning till att använda den och den har nu blivit en av mina favoriter bland divinationsverktyg. Jag tycker att svaret jag fått alltid varit mycket noggrannt.

Innan man börjar använda divinationsverktyg är det också viktigt att man "programmerar" man den först med sin egen energi. Detta kan man göra genom att bära den med sig under en viss tid tex. Detta hade jag inte gjort när jag först provade den, men pendeln har nu legat hemma hos mig, under en längre tid, på ett ställe jag ofta går förbi. Därmed har den blivit programmerad.



It's been a while since I wrote here! Time passes by fast, but I feel like it's time for me to write here again!


I've recently started to use my pendulum that I purchased... well how long ago was it?

Right when I bought it, all I wanted was to go home and try it, but I didn't feel like it fit me at that time. Now I've realized why. I've recently realized why I'm more drawn to the pendulum now than before.

I hadn't cleansed the pendulum from all of the energies it probably picked up in the store when I tried it for the first time. People may have toutched it etc. and therefore, it was full of other peoples energies. I cleansed my chrystals and while I was at it I cleansed my pendulum aswell. I've felt more drawn to use the pendulum ever since and now it's one of my favorite divination tools. I find that the answer I've gotten always've been very accurate.

Before you use a divination tool, it's important that you "program" it with your energy. This could be done by carrying it with you for a period of time as an example. I hadn't done that when I first tried it, but the pendulum has now layed at home for a long period of time at a place where I often walk by. Therefore it's been programmed.


Blessed be// Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0