Ostara

Idag är det ostara som firas vid varje vårdagsjämning. Det är en viktig pelare för årstiderna enligt wiccanska och andra hedninska uppfattningar då det utgör ett firande av att det nu är vår. Jag har inte möjlighet att gå djupare in på varför man firar det och mytologin bakom det, men en sak är säker: idag känns det som vår ute!

Tyvärr har jag inte riktigt firat ordentligt idag. Jag hade svårt för att komma på några aktiviteter och det har varit en lång dag. Därför nöjde jag mig med att plocka videkissar på vägen hem. Jag tog med dessa och lade dem i en av mina träskålar. Videkissar skall sedan bytas ut till något annat denna sommaren.







Today it's Ostara that's being celebrated every vernal equinox. It's an important pillar in wiccan and other pagan perceptions because it is a celebration of it now being spring. I'm not able to go deeper into why you celebrate it and the mythology behind it, but one thing's for sure: it feels like spring outside today!

I havn't been able to celebrate it it properly today. I had a hard time thinking of activities and it's been a long day. That's why i settled with picking seeds from sallow on the way home. I brought these and put them in one of my wooden bowls. The seeds from sallow are to be switched out to something else this sommer.

Varma hälsningar/Warm greetings - Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0