Skall besöka en moské

Jag skall åka till en moské. Jag visste inte att det fanns en moské i staden där jag bor och blev därför positivt överraskad när min lärare berättade detta. Jag skall dit nu på fredag och får sitta och se på när muslimerna deltar i fredagsbönen.

Det skall bli intressant och jag ser fram emot det. Har alltid velat besöka minst en helig byggnad/tempel tillhörande de stora världsreligionerna (men även från andra religioner). Än så länge har jag besökt ett hinduiskt tempel, en kristen kyrka och snart kan jag bocka av en moské på listan. Efter att jag varit där får jag ställa frågor till imamen (böneledaren) och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall fråga än.

Jag skall själv erkänna att jag har några fördomar om islam som jag måste bryta mig loss från och det känns som ett bra tillfälle för det nu!

Varma kramar// Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0