Vegansk Indisk Currygryta Och Köttfria Måndagar

Vill äta hälsosammare och det har börjat ganska bra. Har börjat prova mig fram på et helt annat sätt än jag gjorde förut.

En lyckad maträtt blev faktiskt den indiska currygrytan. Jag passade också på att prova på ett par kinesiska sojabitar. Självklart är det bra med lite färska grönsaker utöver de många andra. Blomkål, paprika, squash, bambuskott, lök och lite annat gott var i. Jag gjorde också en jordnöts -och ruccolapesto med citron och vitlök bland annat. Som sagt! det går väldigt bra för mig som vegan! Om inte bättre nu än vad det gjorde innan.

En bra idé som man ofta hör om nu är "köttfria måndagar" för er som gärna vill börja smått, eller för er som helt enkelt vill hjälpa några djur utan att avstå från kött helt, eller kanske er som bara är nyfikna på vegetarisk mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0