Anteckna saker vettja!

Jag har en bok där jag då och då skriver ner vad jag är tacksam för. Tyckte att det kan vara en rolig liten sak att dela med mig av. Jag skriver inte i den varje kväll, utan när jag verkligen känner mig tacksam för något, dessutom är det ett bra sätt att öva upp tacksamhet.

Jag bestämde för ett tag sedan att prova på något nytt varje vecka och valde att skriva ner dessa saker. Tyvärr glömde jag bort att anteckna de saker jag provade, men har nu börjat igen. Inte nog är det ett bra sätt att komma ihåg nya händelser, men det är dessutom ett bra sätt att se till så att livet inte blir enformigt (det kan vara något så enkelt som att prova på ett nytt recept till att för första gången prova på bergsklättring).


Ett annat lite annat block jag har är till för att skriva ner hur jag upplever vissa olika stenar och kristaller utan att ha kollat upp information om dem. Jag håller stenarna i min mottagande hand (som råkar vara vänster) och känner efter vilken känsla jag får och vilken energi den stenen besitter. När jag väl har sovit med stenarna skriver jag ner hur jag sov och liknande. Än så länge har jag bara provat 3 stenar (den ena stenen provade jag igår) men för att verkligen se ett mönster i det sover jag med stenarna i ett flertal nätter.

rolig lite udda information// Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0