Att vara själv eller att vara i en relation

Hör allt mer prat om att hitta den där perfekta killen. Jag önskar alla personer som letar efter en perfekt kille lycka till då de lär leta länge. Varken killar eller tjejer som är perfekta existerar i denna värld. Skall man försöka hitta en person man kan tänkas ha en framtid med bör man ha lite realistiska förväntningar.

Att leta efter en kille är som att leta efter en lampa. Man kan ha några kra inte säga exakt hur den skall vara för det finns inte att skaffa. Många känner att de måste vara tillsammans med andra för att de själva inte kan klara av ensamheten. Men jag som person har växt som mest när jag släppte den känslan av ångest för att inte ha någon som jag skulle vara tillsammans med. Jag tror att man först måste lära känna sig själv innan man kan ingå i ett förhållande. För många är ett förhållande säkert ett sätt att få bekräftelse för att man verkligen är älskad och behövd, men jag tror också att det är viktigt att känna igen den bekräftelsen från andra relationer inte bara på kärleksfronten.Ofta är många rädda att behöva ta i tu med sig själva och därför kastar de sig själva in i ett partnerskap för då behöver de inte fokusera slåss mot sina gamla demoner så att säga. Våga att utvecklas själva skulle jag vilja uppmana.

Som ni alltid vet så måste jag inflikta med hur jag har saker angående ämnet jag tar upp. Jag känner att jag skulle kunna vara i ett förhållande, men jag känner inte att jag är i behov av ett. Det finns en skillnad där och jag tror att en relation blir som bäst när man inte är i behov av ett. Jag letar därför inte efter någon kärlek, men skulle mycket väl kunna välkomna den ifall den skulle slå till. Jag tycker att ett mycket givande faktum är att jag nu känner mig bekväm med att vara själv.

Ensam är stark//Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0