små saker jag uppskattar.

Att stå i kontakt med naturen innebär också att kunna känna av vad man dras till. För att kunna känna vad man dras till kan det dessutom vara bra att veta hur man skall göra. Jag kommer att gå in på mottagande hand och utsändande hand i ett kommande inlägg snart.

Jag dras till bonsaiträd, ek, ametist, träskålar, små stenar jag hittat i naturen, örter och annat.


Jag tänkte ta mig tiden att skriva lite om saker jag uppskattar även de enkla sakerna som att:
skratta med vänner,
sitta inne och dricka te en höstdag,
äta en glass med vänner på stan en varm sommardag,
lyssna på musik,
få glädjespratt när man dansar,
hjälpa till,
höra att det går bra för någon,
se tillbaks på härliga minnen,
umgås med mina systersöner,
göra varmchoklad med grädde,
laga mat med vänner för att senare äta middag,
hitta nya konstnärer och kunna beundra deras verk,
när man lärt känna sina vänner och har skaffat relationer med dessa på lite djupare nivåer,
när en person ger en fin respons när man just anförtrott sig till personen,
ha nyfärgat och nyklippt hår.

Dessa är bara några saker av många som uppskattas av mig vid små ögonblick i vardagen. Man kanske inte gör mycket för att visa hur mycket man uppskattar dessa ögonblick, men det gör jag verkligen!

Råder er till att göra en liten lista, som jag just gjort, över små saker ni uppskattar. Jag blev just väldigt glad, hoppas att ni blir det med // Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0