Börja med lite verktyg när du utför magi

Vad behöver man som nybörjare för att utföra magi?
Svaret på den frågan är enkel!: Inte mycket.
Verktyg är toppen att ha, men att börja med lite saker gör det lättast för dig!
Jag började med en skål med stenar i (Jord), en "kruka" med lavendel (lukt sprids med luft och detta passar då de som inte kan ha rökelse), ett rött ljus (eld) och en skål med vatten (och lite salt då och då) Salt representerar för mig vatten och inte jord som hos många andra.
Jag hade ljus för att representera de olika elementen, men vill man inte ha det kan man alltid använda stenar och annat man samlat från naturen. Jag hade också ett vitt ljus i mitten för att representera anden.
Jag var påväg att skaffa ljus som skulle representera gudinnan, men detta kan jag av olika skäl inte göra.
Börja inte med avancerad magi, det är bättre att lära sig grunder först, då det är basen för all magi.
Jag hade även en stav jag gjort själv, men det kan vara bra att börja med bara stenarna och det...

Grunder som bör kunnas (endast några av baserna):
Att sluta en cirkel,
Att kalla på elementen,
Veta vad som representerar vad (detta kan man även göra listor av istället för att lära sig det utantill), och om det inte känns rätt att tex söder representerar eld och du tycker att öst representerar eld (solen går ju upp i Öst) är det okej att ändra. Kom ihåg att magi alltid handlar om vilja, koncetration och känsla.
Det finns många andra grunder du bör kunna, men här har du en början om du inte vet var du skulle starta.







Varma kramar// Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0