Växter, vatten och månen.

Skall man plantera något är det bra att göra det precis före fullmåne. Att klippa gräset är dock bäst ett tag efter fullmåne ifall man inte vill att det skall växa speciellt mycket.

Det finns en mycket logisk förklaring till detta. Som jag tidigare nämnt i ett annat inlägg påverkas vatten av månen och vid fullmåne dras vattnet i marken upp till månen. Vattnet innehåller näringsämnena växterna behöver och näringsämnena dras upp till ytan med vattnet som månen drar till sig.

It's as easy as that! Jag kan inte riktigt minnas vem det var som berättade det för mig, men det låter minsann vettigt för mig!


Blessed be//Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0