tankar om big bang


Jag skall i ärlighetens namn säga att jag är skeptiskt till att det helt plötsligt bara skulle vara en stor smäll och att saker skulle ha skapats ur ingenting, eftersom att det vetenskapligt inte funkar! Man har kunnat bevisa fram till några microsekunder innan smällen och något gudomligt måste väl ha hänt då (det är i alla fall vad jag tror).

Jag vet att många ifrågasätter troende genom att fråga när då den gudomliga kraften (beroende på vad man tror på) eller om man nu tror på något annat, skulle ha skapats. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag själv inte kan förklara det.

(Se tidigare inlägg): Vissa tror att universum tillslut kommer att explodera som en ballong när den är fylld med för mycket luft och andra tro att "luften" i det här fallet olika stora partiklar och så kommer att gå tbx till det här hålet och sugas in igen som hålet. Om det nu skulle vara så att vi skulle sugas in i hålet igen så funderar jag på om det är så att världen går tbx till den andliga världen för att sedan födas om. Jag anser återfödelse vara en viktig del i min tro och jag tror därför att allt behöver förstörelse och förnyelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0