Trevligt att träffas

Hejsan detta är helt enkelt min nya blogg där jag kommer skriva om mina tankar och funderingar kring wicca, filosofi, traditioner och liknande. Jag skriver antagligen även lite information om de olika ämena för de som vill veta lite mer. Jag har nyligen börjat följa denna hedniska tradition (wicca) så det är inte säkert att jag kan svara på alla frågor.

Jag kan ju börja med att berätta lite om mig själv:
Jag är en tjej som är uppvuxen i en hinduisk familj. Jag är vegetarian (och har lite olika tankar om det här med att äta kött,  men jag känner att det inte är något för mig). Både jag och en av mina närmsta vänner studerar wicca även om vi har lite olika tro inom ämnet. Som det ser ut just nu är mina favoritsymboler trippelmånen och triquetran. Jag vet inte riktigt vad jag mer kan säga.


Veckans första filosofiska tanke: Den sidan man mest visar för sina nära och kära är den man ofta betraktas vara. Man förväntas att endast vara den personen och inte kunna ha olika "personligheter". Jag tex tycker att det är trevligt att titta på livet ur olika synvinklar och när människor ser den sida av mig blir de ofta förvånade för att många inte ser den sidan av mig beroende på vilka de är. Jag älskar även att springa omkring och shoppa på stan och liknande. Många kopplar inte ihop dessa och blir då förvånade när de ser att jag har så många sidor av mig. Försök att visa hela er för de ni tycker om så att de kan uppskatta er mer! Även här gäller det klädstilar och liknande. Jag vet själv att många uppfattar en som konstig om man väljar att visa fler sidor av sig själv. Man kan tycka om många stilar och det är okej om för att man byter lite från dag till dag, bara man är sig själv.

Blessed be//PsychoooBunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0