ångest för framtiden och hur jag hanterade min oro

jag har insett att mycket oro som orsakas beror på att man tänker otroligt mycket på framtiden. Jag måste säga att jag har lärt mig att leva i nuet på senaste tiden, men fortfarande ha en överblick av framtiden. Jag tror att det är otroligt viktigt och jag måste erkänna att det tog en lång tid för mig att lära mig! för inte allt för länge sedan som jag var så fokuserad på nuet att jag inte kom ihåg vart jag lagt saker efter ca 2 minuter. Sedan jag fått mer svar på frågor jag har haft har jag upptäckt att det är lättare nu än vad det var då. Innan dess fokuserade jag endast på framtiden och det orsakade en hel del ångest från min sida. Jag tror att många runt mig har upptäckt att jag är mer positiv och mer öppen för saker nu än jag var innan!

Något som verkligen hjälpt mig att avlösa stress har varit meditation. Från början var jag lite osäker på om det kunde hjälpa mig, men det gjorde det verkligen. Jag skriver nog i ett annat inlägg hur jag mediterar om något skulle villja prova på det hemma. Jag kan ju självklart inte säga åt er hur ni skall göra, bara hjälpa till om ni behöver hjälp. Man behöver ju inte heller följa det till punkt och pricka, man kan ju skräddarsy det efter vad som passar en själv. Jag varierar ofta och ändrar ofta på en av mina meditations övningar.


Blessed be//Psychooo-bunny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0