Ibland bör du låta dina känslor vara din vägledning.

under tiden som jag har insett att wicca är något för mig, har jag ofta hört många säga (och även jag tänkte på det) att det är så mycket lättare att vara med i ett coven eftersom att man inte behöver veta lika mycket och att man får vägledning under tiden som man lär sig. Jag personligen har insett att man måste hitta sin egen väg och visst kan det vara skönt med vägledning, men i slutändan är det upp till dig att lära dig och att gå ut för att hitta din egen väg och verkligen lära dig så mycket du kan. Jag säger inte att man skall kunna allt! ingen kan någonsin lära sig allt eftersom att allt förändras och att inget är RÄTT eller FEL! det enda rätta är det som känns bra för dig. (men nu tillbaks till ämnet) Jag trodde att man bara kunde tro på vad det stod i böcker och därför började jag "tro" att det fanns älvor, men jag kom fram till att det inte kändes som något för mig. Samma sak gäller i covens, du måste känna efter om vissa saker som görs eller sägs känns rätt för dig. Väljer du att tro på allt som står i böcker utan att faktiskt känna efter kommer du antagligen känna att det inte är något för dig trots allt och sluta att studera, så jag uppmanar er till att känna efter vad som känns rätt och fel för ER och inte vad någon annan säger är rätt för det är bara deras åsikter och vad de känner är rätt. Dina åsikter kommer även att förändras och det är okej, och när jag säger dettta betyder det inte att du inte skall ha ett öppet sinne för förändringar kring din tro. Just nu känner jag att jag bara skall ägna mig åt att fastställa vad jag tror på kring väldigt många olika ämnen innan jag ens skulle tänka på om ett coven är något för mig. Japp det var allt från min sida idag :)

kärlek till alla // Psychooo-bunny

Kommentarer
Postat av: ShappOchKlack

Du har så intressanta funderingar.

Om du inte har något emot att diskutera religion med mig tycker jag att vi ska göra det någon dag eftersom jag anser att det är ett fruktansvärt intressant ämne :)



//Frida/Chuu/Jag-kallas-för-så-mycket-att-jag-inte-vet-vad-du-känner-igen-mig-som X.X

2010-12-03 @ 21:27:22
Postat av: thepsychooo-bunny

Haha jasså det tycker du? :) nej då! jag älskar att diskutera religion och annat! det finns så mycket att lära sig.



Känner dig som ShappOchKlack ^^

//ThePsychooo-bunny/Zita/Svartsötsak eller vad du nu känner mig som ^^

2010-12-10 @ 19:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0