större närhet till djur & totemdjur

Jag kände att jag var tvungen att dela med mig av vad som hände 5/12/2010.

Jag och min vän var ute i snön eftersom att vädret var helt underbart! Det var kramsnö och vi ville vara lite mer barn så vi bestämde oss helt enkelt för att springa omkring och leka i snön.
Jag stod vid ett träd och min vän var lite längre bort (vet inte riktigt vad hon höll på med). Okej, så jag står där och ser hur det hoppar till på grenen och självklart undrar jag ju vad det är. Och på grenen satt det en ekorre som plötsligt stannar upp och bara tittar på mig. Sedan börjar den göra ett ljud som ungefär låter som när man andas in och skall prata samtidig hmm hur skall man förklara det? iiih? <-nja något sådant lät det. Så den gör det ljudet några gånger och jag prövar mig försiktigt på att härma ljudet för att se om den blir rädd. Gissa vad? Den började göra samma ljud igen och jag fortsätter att svara. Jag är så säker man kan bli på att den hörde mig. Det var som om den försökte säga något till mig! något liknande har aldrig hänt mig innan. Det var helt fantastiskt! Jag vet inte hur länge jag och ekorren stod där och "kommunicerade" eller vad vi nu gjorde. Min vän märkte vad jag gjorde och närmade sig lite smått. Även hon deltog i kommunikationen och vi stod i minst 15 minuter efter det att min vän deltagit och "pratade" med den tills den började röra på sig igen.


Det roliga är att jag under en lång tid känt mig närmre djur än jag gjort innan då i stor sett alla djur hatat mig innan medans de har tagit kontakt med mig på senaste tiden. om vi skall använda min systers kanin som exempel, den har vägrat att närma sig mig, men när jag var hos min syster för ett tag sedan kom den fram och jag satt under ½ h och klappade den, sedan fick jag ont i handen och orkade inte mer.
Detta har börjat efter att jag mediterat mer och känt mig lugn.
Jag tror starkt på att man har totemdjur som ger dig ett tecken på att det är just det djuret du har när du är redo och jag antar att detta var mitt tecken
.

Jag måste erkänna att jag förväntade mig förändringar, men att det skulle ske såhär tidigt så uppenbart är jag förvånad över. Jag antar att det visar att naturen kommer att visa dig saker om du bara är öppen för dess tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0