att rena från negativitet eller att tillföra negativitet

satt just och tittade på en dokumentär som handlar om att några kvinnor som alla kommer från olika bakgrunder och religioner får prova på wicca där en prästinna hjälper dem med det som skall göras och liknande. Kvinnorna förväntas vara öppensinnade för upplevelsen. En kvinna visar sig vara lite skeptiskt till det hela och skall prova på att rena området från negativa energier med hjälp av en kvast. Kvinnan verkar som sagt absolut inte tro på det och jag tänker som såhär! Hon skall rena området, men ändå hon lägger ner negativ energi runt om sig för att hon har en sådan "uppgift" hur är det att rena från det negativa. Det ända hon gör är att tillföra negativitet. Något jag har lärt mig under studerandet är att ingenting funkar om du verkligen inte vill eller tror att det skall fungera. Ger hon sig in på en sådan upplevelse får hon i alla fall ha ett öppet sinne. Min uppmaning för er som är (inte bara wiccaner) är att ni skall känna att ni vill och tror på det ni gör. Jag lämnar er med denna bilden.

kärlek till alla//ThePsychooo-bunny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0